Missade.

Jag missade knutmassofirandet i år. Jag fick inte vara med. Jag var inte där. Jag missade det. Det var nog trejde gången jag missade Knut.

För er som inte kommer från Östhammarskommun men läser min bogg kan jag förklara:

Lilla bruksorten Gimo lever upp en gång per år. Den 13 januari. Då är det Knutmassoafton. Eller Tjugondagjul om man så vil. Då går vi man ur hus, utklädda eller inte. Nyktra eller inte. Vi ska på knutmasso. Kl18 börjar bruksgatan upp mot Herrgården fyllas med folk. Att gå bruksgatan upp och titta på utklädda "gubbar" och träffa människor som man bara träffar på knut.

Jag missade det i år. Jag får hålla till godo med UNT.se:s bildspel. Gör det ni också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0