Tvätta och rita i tvättstugan!

Idag är ingen vanlig dag för idag är... dagen för helgdag. Det märktes när jag gick förbi Centralen idag. Fullt med folk kl 15.00 och många med resväskor. Jag åker imorgon istället. Vet inte om det är så mycket bättre men *axelryckning*

Angående väskor så såg jag en jättefin Sommarväska på Hemtex, perfekt att ha på stranden. Ska gå förbi där nästa vecka och kolla om den finns kvar.  Mamma har (hade) en väska som jag för några år sedan inte alls kunde förstå varför hon hade kvar, den var ju jätteful! Idag använder jag just DEN väskan som handväska, rätt snygg, tycker jag nu.
image54

Idag är ingen vanlig dag, idag är dagen då jag bodde i tvättstugan i över tre timmar. Hade tvätttid, så jag skulle tvätta, samtidigt som jag skulle göra helgens hemuppgift , (vad jag tycker om uppgifter över helgen ska jag försöka ta någon annan gång), som bestod av att rita minst fyra föremål i en miljö.  Och jag tycker det är vardagslyx att äga en alldelse egen tvättmaskin, där man hinner göra saker mellan tvättarna och inte bara passa minuter så man hinner tvätta och torka så mycket som möjligt på tre timmmar (för vem orkar tvätta i sex timmar?!).  Så helt sonika slog jag två flugor i en smäll och plockade ihop tvätt och ritgrejer och lite fika och gick ner och satte mig i tvättstugan.
Tre och en halv timme senare klev jag åter in i min lägenhet med ren tvätt och en påbörjad skiss til min hemuppgift.
image52image51image53


Imorgon är det 17 maj, det är ingen vanlig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0