h2ofärg

image65Idag har jag köpt vattenfärger och penslar! Sen målade jag en teckning till min granne Jo! Jag hoppas att han blir glad när han ser den, jag tejpade upp den på hans dörr.


Tänk vad roligt det är med just vattenfärger. I skolan kommer jag ihåg att jag tyckte precis tvärtom. Det var bara jobbigt och kladdigt. Dessutom minns jag att jag förstörde en av mina favorittröjor med vattenfärg som inte gick bort. Inte för att tröjan egentligen var så snygg, snyggare blev den i alla fall inte efter de blå prickarna av vattenfärg.

Att måla med vattenfärg är en konst. Det gäller att blanda rätt mängd vatten med rätt mängd färg för att få mesta möjliga resultat. Det är inte alltid så lätt. Jag tror att det är därför jag tycker det är roligare nu än då. Då hade man alltid för mycket vatten och för lite med färg. Tålamodet att ta upp tillräckligt med färg på penseln fanns troligtvis inte då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0