En kväll på fester

Fest i Vakteln, och bortbjuden på inflyttningsfest, natruligtvis infaller dessa samma kväll. Efter att den unga kvinnan blivit vid sitt medvetande sent på lördagseftermiddagen, var duschen ett faktum. Jag klev in som en människa, ut som en annan. Vid sju var jag hemma hos M. och T. och deras vänner, hade faktiskt träffat alla utom tre tidigare. Endast kyrkfolk, vilket naturligtvis sätter sin prägel, mycket trevligt! Efter mycket god mat och ännu godare efterrätt begav jag mig ut på de läskiga gatorna i E-tuna. Väl hemma var förfesten igång, folk från Tälje, J´s kemistkompisar och några Örebroare fanns bland andra på plats. Jag hade bestämt mig för att inte följa med ut, men lät mig snällt övertalas. Det ångrar jag inte. Däremot funderar jag på hur jag ska orka upp imorgon kl 9 när alarmet ringer..... Ett tips är, dansa inte i högklackat om du redan innan har ont i knäna, du får ändå ondare efteråt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0