Berättar mer imorgon?

Trodde jag ja. Natten mellan Måndag och Tisdag startade BOKREAN. Jag och M. höll oss vakna (trots att jag just denna måndag hade velat gå och sova vi nio men är det bokrea så är det). Midnatt var inne och det var kö utanför butikerna, utan att den för den skullen blev trångt eller hetsigt. Värre var det på tisdagen. 5:1 och jag gled runt mellan boktravar och staplar. Vårt första mål var Akademibokhandlen. Där gjorde jag mina fyra inköp.
  1. Bonniers Svenska Ordbok - Bra att ha
  2. Bonniers Synonym Ordbok - Troligtvis bra att ha
  3. Mat - för liv och lust - Behöver en bra baskokbok, den här är bra!
  4. Bröllopsboken - Idiotköp, impulsköp, roligt att ha köp, kalla det vad ni vill, jag ska gå på bröllop i sommar! Har inte blivit bjuden än, men gå ska jag! (Okej F&O, har blivit bjuden men är inte anmäld, är väl snarare så gott som självskriven, eller?

Vidare gick vi till Kulturbutiken, en av mina favoritbutiker. Inget köp, men tittade och dreglade länge över samlingsboxen av Fogelqvists Stad-böcker. Sandgrens Bokia blev nästa, inte heller något köp här, men kunde gott räkna ut att jag tjänade på att köpa alla böcker på Akademibokhandeln än om jag hade köpt alla här. Billigast hade det naturligtvis blivit om jag hade fördelat köpen. Naturligvis. Men varför gnälla(?) det var ju billigt jämfört med normalpris.

Tisdagsmorgonen. Då började jag en ny kurs. Det kan vi inte skriva om här och nu. Den kräver ett eget inlägg.

På tisdagseftermiddagen gick jag och J. en sväng igen på bokrean. Första hållplats var Å.  Där införskaffade jag mig yttligare tre böcker. Endast inpulsköp, det är roligast.


  1. Stolthet och fördom - Serien är bara SÅ bra! Filmen är bra! Har ännu inte läst boken. Ska bli ändring på det nu.
  2. Samlade dikter av Karin Boye - Har fått för mig att hon är bra. Har aldrig i mitt liv läst en diktbok. Ska bli ändring på det nu.
  3. Annas kakbok - Hårda kakor, mjuka kakor, goda kakor (vad är det för stilfigur?)
  4. Läsa och skriva fast man inte kan - Fynd! Fast om jag behöver den vet jag inte. Jag behöver nog inte någon av dessa fyra böcker, men vad gör det? Det är ju bara pengar.
Efter Å var det återigen Bokia som gällde. (Vill bara gör er uppmärksamma på att jag inte berättade om att jag på Å. hittade Mat-kokboken för 90kr billigare än vad jag köpte den för) Där fyndade jag och J. i fyndlådan. Böcker från Studentlitteratur för 20kr/st! Jag köpte en bok (bok#4). J. köpte sex stycken, gissa vad de handlade om?

Akut buk och ut !

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej Frida!

Jag har utmanat dig i min blogg! :)

2007-03-07 @ 22:26:50
URL: http://ilyrm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0