Myndighetsdag

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag,
för det är stora lilla systers myndighetsdag,
Hurra hurra hurra!


Sedan igår kväll är jag hemma hos mamma och pappa. Det är svårt det där med hem. Förut tyckte jag att jag hade två hem. Nu är hem lite överallt. Dessa begrepp mamma och pappa och syster har också börjat bli lite invecklade. Hemma hos mig, har vi numera börjat säga din och min om mammor och pappor och systrar. Bror, där är det inga problem. Där finns det bara en.

Men hem var det. För mig finns det hemma, hemma och hemma. Alltså hemma hos OSS (!) hemma hos mamma och pappa, och hemma hos mamma och pappa.  Alltså hemma i Alunda och hemma i Alunda. Alltså hemma i  Ekeby, och Tuna Ekeby. Alltså Tånga och Tuna.  Det blir lite komplicerat när både jag och sambon alltid säger hem mamma och pappa.

Jag är alltså på Tånga.

Min syster blir idag vuxen. Myndig. Ansvarig. Körkortsmogen. Stor.
Hjälp!
Vad hände med min lilla syster som var så liten, späd och blyg? Ja, späd är hon nog på ett eller annat sätt fortfarande. Hon har vuxit på sig och blivit en stor tjej, kvinna, med skinn på näsan och som jobbr målmedvetet mot det hon vill. Just nu på körkortet. Hon har även intressen i att ta hand om människor, sy klänningar bland många andra. I hennes rum finns det ofta chips vid sängen och kläder på golvet.

Av mig Z. och M. fick hon en "flytta hemifrån låda" En låda fyll med diverse saker som kan vara bra att ha när man ska flytta hemifrån. Det hon inte fick, men som jag upptäckte att man faktiskt behöver det är osthyvel, potatisskalare och konservöpnare. Men det fick hon inte. Däremot en massa annat.

Jag är stolt över de systrar jag har. Jag älskar dem för att de är som de är de. De är världen bästa systrar. Jag är oerhört tacksam för att jag får ha två systrar.

För övrigt
har det idag blivit många steg, i skogen med hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0