Majmåndag

Idag är det första måndagen i maj.
Nyss hemkommen från frukostfika med vänner på Café Fågelsången.
Vårsoligt måndagsfika ute.
Himla härligt.

Resten av dagen är det uppsatsämne som gäller.
Men först ska cyklen hämtas hos cykeldoktorn.  Det var inte så farligt fel på cykeln. Jag hade nog kunnat fixa det själv. H hade definitivt gort det. Lättast hade väl varit att bara ställa den i förrådet och ta en annan cykel, vi har ju turen och ha två var, än så länge. Ingen har hunnit bli stulen än. I ett sånt här fall var det ju extra bra med två cyklar. En hos doktorn och en som jag trampar på. Skulle vara roligt att ha en "vägmätare" på cykeln, så det blir lättare att uppskatta hur långt det är till saker och ting. Nu mäts allt i tid.  20 minuter ner på stan. 25 om det är långa rödljus och cykeln står i förrådet. 30 minuter får man räkna på om man ska till Ekonomikum, då är man säker på att hinna i tid utan att vara genomsvettig. Det är lika lång tid som det tar att åka buss dit, om man räknar tiden från dörr till dörr.

Hur ofta cyklar du? Och var? 

För övrigt är det sommar snart. Det är kul.



Kommentarer
Postat av: Anthony Santinelli

Jag cyklar jämt, känns det som. Förutom att det är skönt, är det dessutom nyttigt, praktiskt och miljövänligt.



Eftersom jag cyklar överallt så är det ju svårt att specificera, men till jobbet blir det varje dag. Det är lite drygt att storhandla på cykel, men det går om man vill och det vill jag. Jag är lite rädd för att bli en sån där som börjar ta bilen överallt bara för att det är så förbannat praktiskt. Den dan det händer har jag nog förlorat en stor del av mig själv. Cykeln har alltid betytt så förbannat mycket i mitt liv. :)

2010-05-04 @ 07:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0