Min lista av Sommarpratare.

Har suttit och följt presentationen av årets Sommarpratare. Kaffe och gårdagens bakade kanelbullar blev kalasfika. 
Eftersom det är pensionärsvarning på mig, gillar jag Sommar i P1. Jag brukar inleda sommaren starkt med att lyssna på Sommar, men allt eftersom sommaren går brukar jag glömma bort att lyssna.
Det var många intressant Sommarpratrae i år. Varför jag inte kom på idén själv vet jag inte, men inspirerad av Expressenbloggen Tabloisim 2.0 listar jag här det jag skulle vilja lyssna på. Det blev ganska många, och ändå så tog jag inte med alla. Några måste jag läsa på lite mera om innan jag bestämmer mig. Några försvinner nog.
Alltid är det någon som får extra mycket skriverier kring sitt program. Förra året var Morgan Alling en av dem.
  • Annika Sörenstam - före detta professionell golfspelare - 
    Vill jag höra bara för att förstå hur stor hon är. Golf är ju annars inte någon favorit. Och för att det är första programmet.
  • Per Johansson, grundare av Glada Hudik-teater
    Häftigt. Alla människor är lika mycket värda. Alla kan. Alla ska med.
  • Amanda Jenssen, artist, låtskrivare
    Bara för att hon har en häftig röst. Och för att hon tycker att man presterar bättre om man är finkläd

  • Michael Bindefeld, eventarrangör, pr-konsult
    Vill jag höra bara för att förstå mig på honom.

  • Meta Velander, skådespelare 
    Cool tant. Bra skådis. 

  • Mats Sundin, tidigare professionell ishockeyspelar
    Stort namn. Hoppas på ett bra och intressant program. 

  • Jill Johnson, sångerska
    Jag får pinsamt erkänna att jag gillar delar av hennes musik.
  • Michael Dahlén, professor företagsekonomi
    En måste lyssna för min del. Har haft honom som föreläsare på Mdh. SJUKT BRA, var den föreläsningen, men det förstod jag först efteråt. När kursen var slut. 

  • Anneli Alhanko, prima ballerina assoluta, hovdansare
    Ska jag lyssna på bara för att det står prima ballerina som titel. Vet inget mer. 

  • Tina Jansson, Lyssnarnas Sommarvärd, lärare
    Hon pratar med hjälp av en dator. Hennes syster pratar åt henne i programmet. Redan omskriven värd. 

  • Pija Lindenbaum, bilderboksskapare
    Hon är bilderboksskapare. Därför ska jag lyssna.

  • Per Morberg, programledare, kock, skådespelare
    I intervju sa han att han är mer skådis än kock. Vill bli titulerad Skådespelare. 

  • Håkan Lans, uppfinnare, ingenjör
    Han ska prata om civilkurage och om Sveriges ekonomiska utveckling och om vilka personer som haft betydlese för Sverige. Därför ska jag lyssna. 

  • Johanna Koljonen, programledare, filmkritiker
    För att hon inte visste vad På Spåret var, men ställde upp ändå. 

  • Nils Landgren, trombonist, orkesterledare
    Lyssnade jag på en hel del på under tiden i Eskilstuna. 

  • Annika Östberg, tidigare fängslad i 28 år i USA
    Bör man lyssna på så att man hänger med i snacket. Om det är rätt eller fel att hon får vara Sommarvärd, det får du bestämma.
Det är nu jag är ledsen över att jag inte får plats med hängmattan på balkongen i år. Det fick jag förra året.
Vem ska du lyssna på? Eller definitivt INTE lyssna på?

För övrigt sitter jag på balkongen med en hund i knät. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: Haha, det är absolut ingen fara! Kul att du också blev glad över det, har varit väldigt intressant att se folks reaktioner. Tack! :)

2010-06-08 @ 21:05:12
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0