Kylskåp och balkong

Det var söndagkväll och vi skulle hitta på något att äta.
I kylskåpet stod diverse rester från de senaste dagarna. Bland annat fyllning från snittar vi gjorde till Tejens examensfest. Kokta ägg sedan en tidigare frukost. På bänken låg ett helt paket polarkaka. Efter 20 minuter kunde vi äta.

Resultatet? En smörgåstårta.
Fast, nu finns bara halva kvar...

Igår fick jag tre tomatplantor av Bus´s mamma. Mycket snällt! Efter en tillfällig omplantering i går står de nu på balkongen.
Halva balkongen.
Det blåa längst bort är ett akvarium som vi odlar potatis i.
Jag visste faktiskt inte att jag var så intresserad av blommor och odling. Alla somrar hos Mormor kanske påverkat, eller så är det nog en liten saknad efter landet. Trots att jag trivs så bra i stan.
Jag fick inte bara tomatplantor, utan även en paprika. Den får stå på bordet, vågar inte riskera att Macce börjar bita i den. Annars så är balkongen numera ställe nummer ett för frukosten.
Andra halvan av balkongen.
Utöver Paprikan (längst till höger) så står det två sommarbuketter (mandelblom och liljekonvaljer) en körsbärstomat och en vanlig krukväxt. Och så min frukost.


Vilket är ett av dina otippade intressen?

För övrigt blir idag en komma ikapp dag.

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Jag har aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra en smörgåstårta -- särskilt inte på rester och en halvtimme.



Mycket imponerande! (Nu är jag allt lite sugen på ägg och majonnäs.)

2010-06-07 @ 10:33:12
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Misswar

Lotten: Smörgåstårta är mycket lättare än av det faktiskt verkar, det klurigaste är att göra en snygg garnering.



På den här är det ägg, hamburgerkött (pålägg), rödlök, ägg, grön paprika, balkongodlad sallad och tunna morötter´(fick jag genom att använda potatisskalare, annars även gott i salladen)



2010-06-07 @ 11:09:37
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Anthony Santinelli

Fin balkong. :)

2010-06-09 @ 10:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0