Som vanligt. Knutmasso igår.

Hunden har fått spatt. Står vid dörren och ylar. Jag funderar om det finns någon löptik bland grannarna.

Men.

Alla ni som väntar på Avatarinlägget-ni väntar inte förgäves, det kommer, bara inte idag.

Så.

Igår begav jag mig ut i dimman. Gimo och Knutmassofirande var målet, men först skulle lilla lilla syster hämtas. Innan vi ens hunnit fram ser vi trottoaren full med brunklädda varelser. Jag tror de föreställde araber.
Precis när vi parkerat bilen hör vi musiken, första svininfluen-vagnen passerar oss på väg till bruksgatan, den dras av massor med rosaklädda grisar. Jag tror att det var de som hade den bästa musiken.

Väl framme på Bruksgatan går och står vi lite omvartannat. Vi ser tvättmedelsreklamen Comfort, det är Värdedepårånare, det är en pubkoja, det är massor med M. Jackosson, Bäst vad hela den dansande klassen och de gröna/lila killarna. Det var två gäng som var utklädda till kosacker från Ryssland. Det var massor med Anna Ankor, det var ekoloogikst återvunna gubbar, det var djurgrannar, det var Mimmi Pigg och Banander i Pyjamas. Det var massor med pirater, det var lite död, det var massor med annat!

Jag tyckte nog att Trollskogen var bäst! Den var liksom mysigast. Och störst. Även om de inte vann. Kvällen avslutades traditionsenligt (även om jag inte varit där på flera år...) hos Kusin i en annan del av Gimo.

För er som inte är intresserade av knut, i kan i stället spana in Karlstens blogg om kändisjournalistik på twitter.

För övrigt har jag inte tid med det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0