Helt FANTASTISK helg!

Det här blogginlägget kan bli långt.
Jag vet inte hur långt.
Så jag börjar skriva nu, så får vi se var det slutar.

  • Det kommer i alla fall att handla om:
  • Ordning och reda i garderober
  • Lördagen i skogen
  • Filmen Avatar
  • Söndag med pulkaåkning.

Ordning och reda i graderober:

Efter torsdagens besök på Ikea ser det ut lite hipp som happ i vardagsrummet och hallen.
Men i garderoberna blev det fint. Vi köpte många delar i serien Antonius på Ikea.
Det gjorde att byrån i sovrummet nu står under klockan mellan köket och hallen.
Oj vilket ordning det blev! Nu får jag plats med mina nu när man utnyttjar utrymmet betydligt mer effektivt.
Den gamla inredningen i min garderob fick flytta till städskåpet, och ge specifika hyllor för skruvmejslar, cykelpumpar, strykjärn ikeapåsar och annat som tidigare låg huller om bullar.
Tänk att man kan bli så glad över något som egentligen är så tråkigt!

Lördag i skogen
Lördagen tillbringades i skogen H och bror skulle ut i skogen. Bror var mycket skeptisk på morgonen, när termometerna visade ett tjog minusgrader. Men, väl ut i skogen slog de på värsta brasan och så vi tog kaffe med oss ut och grillade lite korv. Macce sprang runt som värsta yra hönan efter att han dragit ut en pinne ur elden och upptäckt att det var varmt på den andra änden.

Filmen Avatar.
Den är HELT FANTASTISK!
Vi skulle gå på 3D film med min namne med man. Den är så bra, jag har så mycket att skriva om den. Så den måste få ett eget inlägg senare idag. Men, SE DEN! Jag måste bara berätta att jag suckade och stönade i början när jag förstod att det var nån spejsad rymdstory med afrikainspirerade vildar, men vad jag ändrade uppfattning. Den är så bra! Se den, se den!!!
Och läs mitt kommande inlägg om den!


Så, efter en helg som så långt varit kalasbra, så avslutades den med pulkaåkning hos vänner i Ingvasta.
Där var det apelsinfika, pulkaåkning, soppmiddag och skratt som gällde. Oj, vad jag hade ont i magen när jag åkte därifrån, av två anledningar. Dels för att frun kan laga soppa på en spik, och för att jag skrattat så mycket.
Barnen lekte/busade/retade/tog hand om hunden. Jag skulle säga att det på det hela taget gick väldigt bra. Det märks att barnen var vana med hund sen tidigare, och att Macce börjar bli stor.
Och äntligen fick jag åka pulka! Oj vad jag tjatat på H att jag vill ha en pulka så vi kan åka. Men nu har jag åkt så jag både kört på plogvallar, skallat ett barn, och nästan åkt in i lekstugan. Men Oj vad roligt jag hade.

Så. Så långt blev det.
Men Oj vad roligt jag haft. Klart bästa helgen på länge!
Får man inga kommentarer på korta inlägg, så räknar man inte heller med kommentarer på långa inlägg.

För övrigt vill jag ha en automatisk diskutplockare.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej

Det vore bra om ni gjorde en avstickare hem till oss och provade dina vantar. Just nu upptar dom åtta stickor och två garnnystan. Eftersom jag tänkt sticka fler vantar vore det bra om du kom hem och befriade mina stickor.

Puss o kram

2010-01-11 @ 11:53:26
Postat av: Mamma

När jag läser min kommentar så här efter att jag skickat iväg den tycker jag att den låter lite småsur. Det var faktiskt inte meningen.

Kramar

2010-01-11 @ 11:58:07
Postat av: Misswar

HAHA, du är söt mamma!

Ska försöka titta förbi någon dag!

2010-01-11 @ 13:56:16
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Anonym

det här inlägget va intressant att läsa om ;) hahah kram på dig vännen!!

2010-01-11 @ 21:53:46
Postat av: Misswar

Men anonym, det var ju tråkigt att du var anonym. Du får hitta på ett bra alias!

2010-01-11 @ 22:12:59
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej hej! Jag var i gimo och utklädd.. men inte till tärning.. vi var ett av de alla "svin influensa" gängen som fanns.

2010-01-13 @ 22:48:33
URL: http://mobergo.blogg.se/
Postat av: Misswar

Svar till Emeleie:



Äh, jag som hade gissat på att du var en av de snygga raggartärningarna. Men icke icke ...



Så det var ju några som spelade på influensasprutorna... Hoppas ni hade det kul!

2010-01-13 @ 22:57:22
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Misswar

Förlåt! Jag stavade ditt namn fel! Emelie Ska det ju vara.. ska sova nu!

2010-01-13 @ 22:58:00
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: BeBest

Kul med bloggare från mina gamla hemtrakter. Brorsan bor i Gimo.

:O)

2010-01-13 @ 23:09:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/dagens-ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0