Det är min rättighet!

I dagens samhälle pratar vi ofta om våra rättigheter. När jag säger vi, så menar jag, du och jag, han och hon, den och samhället och media.

Det är min rättighet, kan någon hävda bestämt.
Jag har rättighet att göra så.

Har man rättigheter har man också skyldigheter.
Det pratar vi alldeles för sällan om.

Alla har rättighet att skaffa barn.
Då har man skyldighet att ta hand om barnet.
Alla har rättighet att bli bemötta på ett värdigt sätt.
Då har man också skyldighet att bemöta andra på ett värdigt sätt. 

En rättighet ger en skyldighet.
Eller har jag fel?


Idag blev jag arg. Riktigt arg. Imorgon ska jag reda ut varför.
Glöm inte att diskutera Facebook ett inlägg ner!

För övrigt har H (inte samma h som kommenterat FB inlägget, utan min H och inte C's h.) köpt mina favoritchips till mig. Jag är svag för chips. Det är gott. Han är snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0