s.j.u.k

S.
Storhandla
Jag hade tidigare i veckan bestämt att jag skulle Storhandla idag. Det gjorde jag. Jag underar vad tjejen i kassan tänkte. En ungefär lika gamal tjej handlar mat för ett helt kompani. Nej, så mycket var det inte, men det var många "bra att ha hemma-grejer". Det blev 6 stycken överfulla kasar, därtill sköljmedel, hundmat och två krukväxter. 1367 kr. Dyrt eller billligt vet jag inte. Men det var egentligen bara två kassar som var färskvaror, typ mejeriprodukter, frukt och grönt osv. Resten var konserver, mjöl och kryddor, disktrasa och slickepot. Och en massa annat.

Hur gör ni när ni handlar?

J.
Jobbigt.
Det jobbigaste när man ska städa tycker jag är att damsuga. Det känns så lönlöst. Det är lika dammigt snart igen, och lika mycket hundhår överallt. Det har en tendens att fastna överallt. Just nu hårar M. förskräckligt. Som tur är har Z. köpt en mycket bra borste att borsta honom med. Den ser inte bra ut. Men är fruktansvärt bra.

Vad har du någon gång dömt efter utseendet som du fått ångra?


U.
Underbart god äppelpaj.
Efter storhandling blev det ett inpulsivt äppelpajsbak. Hade fyra äpplen i kylskåpet som sjöng på sista refrängen. De hakades genast ner till en lite äppelpaj som nu är tokslut. Underbart gott med honung ringlad över smuldegen.

Vad vill du ha till din äppelpaj?

K.
Kompismiddagen blev inställd. Sedan E. tiden tycker jag det är mysigast att träffa vänner mitt i vardagen, och äta middag tillsammans. Det är ett bra tillfälle att hinna prata om sånt man annars inte pratar om. Så där mitt i veckan blir det just om vardagliga ting och vardagslivet, som är en stor de av vårt liv, som man pratar om. Jag gillar det bäst. Idag hade jag lyckats pricka in en sån middag med mina vänner. Men. Då blir Z. sjuk. Feber. Hängig. Ingen middag. Tråk. Inte heller blir det någon resa till Öckerö i helgen. Tråk.

Hur umgås du mest med dina vänner?

För övrigt:
En del brukar säga att de inte vet vad de ska kommentera på mina inlägg. Nu har ni fyra frågor att komentera kring. Det är så man gör. Man ställer en fråga kring det man läst, och så tycker man nåt.
Hörs man inte finns man inte. För jag vet exakt hur många ni är som läser varje inlägg. Och ni är fler än ni tror.

För övrigt blev mitt första förövrigt alldels för långt. Ett för övrigt ska vara kort och konsist. Som det här.



Kommentarer
Postat av: Anna

Äppelpaj - ska helst ätas som smulpaj gjord av både vetemjöl och havregryn. Det kan man ju tycka olika om det ska va havregryn i eller inte. Det har alltid varit självklart för mig! O på pajen ska det va vaniljglass. Smaskens!

2009-09-10 @ 21:47:41
URL: http://www.kock.nu
Postat av: Madde

Du skriver så himla bra, borde bli författare eller nått :) För att också svara på nån fråga så önskar jag att jag hade ork till att åka och storhandla 6 kassar, men istället springer jag till Ica nära varje dag typ= Dyyyrt! INte bra jag vet :)

2009-09-11 @ 08:11:16
URL: http://madeleinehademalm.blogg.se/
Postat av: Misswar

Anna:

Det är klart att det ska vara havregryn i smulpajen. Det där med mjöl har jag aldrig förstått. Den här smulpajen jag gjorde, var det bara havregryn i, eftersom den var sådär impulsiv. Och med glass till!



Madde: Tack!

Springer du till Ica Nära? Vilket Ica Nära? (Nu försöker jag ha Eskilstuna framför mig och koppla ihop närmaste Ica med din lägenhet, men det går inte så bra.... )

2009-09-11 @ 15:37:06
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Anthony Santinelli

Jag är som dig, mest för att jag är snål och tycker det är drygt att handla var och varannan dag.



Jag åker alltid ut på en Willys där det är billigast, och försöker alltid få med mig en kasse för mycket på cykeln. Folk lär ju undra vad man är för märklig prick, men när jag närmar mig hemma är det okej eftersom jag bor i ett sånt där "invandrarområde" sen en tid tillbaka och där åker alla omkring med överpaketerade cyklar och barnvagnar. :)

2009-09-11 @ 21:18:16
Postat av: Anthony Santinelli

Jag tycker dessutom om vaniljsås, umgås med mina syskon över en fika hemma hos dem och vänner på fester där jag sitter nykter och känner mig överflödig. Funderar över vad jag fått ångra pga. utseende.

2009-09-11 @ 21:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0