I fotöljen

I vår lägenhet finns en fotölj. När jag bodde i E. Ville jag mest av allt ha en fotölj i min lägenhet. Ändå blev det ingen. Nu finns det en fotölj i lägenheten där jag bor. Det är inte min och det är inte Z.. Det är Slevens. Han använder den inte, så för att den inte ska stå på magasinet och skrota ville Z. låna den. Jag rynkade på näsan. Och har tills i veckan tyckt att den stå i vägen. Att antinge saccosäck eller fotölj skulle det vara enligt mig Det blir förtrångt annars.

Saccosäcken har vi numera gömt tillsvidare i sovrummet under en stor hög ren tvätt som väntar på att sorteras. Till vi tror att hunden inte ska kissa i den, längre. Han har gjort det. Två gånger förmycket. Tydligen ett känt hundfenomen.

Så då blir det fotöljen. Tillsvidare.

Nu har jag kommit på att i fotöljen sitter man kalasbra med datorn i knät. Eller tangentbordet. Beroende på vad man ska göra. Idag har jag suttit i fotöljen nästan hela dagen. Utom när jag har gått med syster halvvägs till skolan, plockat disk, servat den sjuka sambon, gått på hundpromenader, grillat kckling i ugnen eller varit på toaletten.

För övrigt undar jag, hur många stavfel har jag i den här texten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0