Borta bäst hemma bättre

Hemma och måndag.
Fast egentligen vill jag ha söndag idag igen.

Idag ska jag plugga och städa sovrummet, och ringa vetrinären.

På radion spelas just nu en låt med refrängen don´t bring flowers after i´m dead.
Jag har inte lyssnat på versen, så jag vet egentligen inte vad den handlar om. Men jag gillar den strofen.

Ta inte med blommor efter att jag dött.

Jag tolkar det som: Ge mig dom nu i stället.
Jag tror att det visst kan handla om blommor. Men det kan lika gärna handla om komplimanger och annat som man gärna vill tala om för sin vän. Säg det nu. Gör det nu istället. Vänta inte tills jag är död.

För övrigt så var det inte SÅ kallt som jag TRODDE idag....

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det är en bra poäng!

2009-09-30 @ 11:56:57
URL: http://www.kock.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0