Huvudrollsinnehavare

Stora lilla syster får ytterliggare huvudrollen i detta inläggt. Det har handlat om henne ganska mycket på sistone. Men. Jag skulle kunna påstå att hon brås på stora syster. Jag hade också väldigt mycket för mig sista året på gymnasiet.

Sak samma.

I går kväll försökte jag få med mig någon av mina vänner på teater. Ovan nämnda syster spelade huvudrollen i pjäsen Hämden är ljuv. Men då jag har, i likhet med mig,  upptagna vänner blev det bara jag och mamma. Z. och vovve släppte jag av i J. för att ha grabbkväll och titta på hockey.

Jag hade inte tidigare fattat att det var min syster som hade en av huvudrollerna. Men hon var som vanligt grym!
Där brås hon inte på mig. Jag är inte så bra på att spela teater.  Min lilla lilla syster, som inte längre är så liten är betydligt mycket starkare än mig. Och bättre på fotboll. Där hade jag inte heller några större framgångar. Jag njuter fortfarande  av att jag dribblade bort skolans fotbllsproffs, en gång i mellanstadiet. Han sa, "hon är ju faktiskt bra". Det har jag levt på sen dess.

För övrigt är jag så less på min SKÄLLANDE hund. Min snälla söta och busiga hund gillar jag fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hundar kommer ofta i "2-i-1-förpackning", också benämnt "Hund à la dr Jekyll/mr Hyde": gulliga, snälla, söta och busiga (Jekyll) kontra skälliga, hoppiga och morriga (Hyde). Oftast är Jekyll vanligare förekommande än Hyde, men vid vissa - ofta illa valda - tillfällen kan Hyde visa sig, ofta till ägarens stora förtret.

2009-10-02 @ 14:37:49
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Misswar

Ewa!

Du slår huvudet precis på spiken!

2009-10-02 @ 21:08:33
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0