Alla helgons dag

Diskussionerna är många kring alla helgons dag och Halloween och grannens dag.

Jag struntar i allt och tänker på Morfar lite extra. Honom gillade jag skrapt. När jag var lite så sa han att jag skulle åka till FH för att lära känna lite folk. Han och Mormor hade hört via G och F K att där hände det mycket för ungdomar. Tragikomiskt är det, att jag två månader efter att Morfar dött, går första gången på fredax.


Vi har njutit av att vara lediga i helgen.
Sovmorgon
med frukost i sängen blev det igår.
Idag njöt vi av att äta frukost tillsammans, riktigt frukost, sån med jos, ägg, fil, kaffe och morgontidning. Jag tror jag ska önska mig morgontidninsprenumeration i julklapp. 

Det blev en promenad förbi kyrkogården i går. Vi hade dogge med oss så vi gick inte in, utan stod bara utanför murarna och tittade på de fantastiskt fina ljusen som lyste vid alla gravar.

Och tänkte.

Visst är det lite fånigt med såna här dagar. Det finns människor som inte alls bryr sig om sina gravar, eller döda familj annat än på den dagen. Eller som inte säger att det uppskattar sin mamma annat än på morsdag. Eller lknande.

Sen tänkte jag igen.

Vilken tur att det finns sånna dagar. Annars kanske vi skulle glömma bort det helt i alla måste och tider och möten och shopping och och och allt annat som upptar våra tankar. Det är sånt här som förenar oss.

Vem har du tänkt på i helgen?

För övrigt så ser man skrivbordet idag. Det var ett tag sen man såg bordsytan. Men idag gör man det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0