Ädel ost?

Det här med ost är intressant. Igår kväll diskuterade vi ost. Jag var på TW-party.
Idag funderar jag återigen på ost.

Varför?
Jag äter pepparkakor.
Med ost.
Ädel ost.
Ädelost, dock på tub.

Är det inte lite intressant att ju möjligare mögligare osten är, desto dyrare och finare är den?
Eller att möglig ost, kallas ädelost.

Det tycker jag är lika instressant som att läspa innehåller s och förkortning är ett långt ord som man gärna förkortar. Lite motsägelsefullt sådär.

Hur tycker du pepparkakor ska ätas?
Form? Köpta eller hembakade? Rakt av eller med något på? Hela året, eller bara till jul?

För övrigt är det fortfarande komplettering som gäller. Helst klart före lunch. Så Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0