Flytväst, bilbälte, cykelhjälm och reflex

På P4-Sörmland har man idag pratat om om det ska bli obligatoriskt att ha flytväst när man är ute och åker med sin fritidsbåt. Jag tycker att det borde vara lika självklart att ha flytväst på sjön som bilbälte i bilen. Eller reflex på vintern.

Så det så.

Använder du flytväst? Cykelhjälm? Refelx? Jag tror att dessa tre tillsammans med bilbälte är de billigaste livförsäkringar man kan ha.

Så det så.

För övrigt så är det en Stockholmsresa som gäller imorgon.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Har inte åkt båt på år och da´r men skulle jag göra det så skulle jag gärna använda flytväst. Ska köpa en cykelhjälm i sommar. Och jag borde ha fler reflexer.

2009-03-10 @ 21:50:05
URL: http://ewaeliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0