Det finns så mycket man vill säga

Det finns så mycket man vill säga en dag som denna.

Så löd en mening i mitt bröllopstal till T och J, numera herr och fru W. Redan när jag fick inbjudan så började jag spåna på talet. Det fanns så mycket jag ville säga, så mycket jag ville berätta. Men ju närmare bröllopet kom, desto suddugare blev allt det jag ville berätta. Desto nervösare blev jag. När jag sedan fick frågan om jag ville hålla ett inledningstal, om jag sa ja till. Så förändrades allt. Inledningstalet ska ju bara helt annorlunda än det jag hade tänkt, jag hade tänkt mig ett galet tjejkompistal. Talet gick bra, jag missade mitt braiga slut, men det gick bra. Jag överlevde.

Det finns så mycket man vill säga en dag som denna.

Så är det idag med. Idag och alla andra obloggade dagar. Det finns så mycket jag vills skriva. Så mycket jag tycker och tänker. Men det bli liksom suddugt när jag sitter vid tangentbordetet. Idag är första dagen på min "singelvecka". Z. är på g till Öland i detta nu, har passeart Oscarshamn. Då borde jag ha massor med tid den här veckan. Men nej nej. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt. "Jag har ingen lust till någonting" Jag vet inte om det är ett Pippi eller ett Lotta på Bråkmakargatan citat. Men det är så det är just nu.

Nu ska jag plocka undan här hemma. Sen åke jag hem till mamma. Ett hemma som inte är hemma på samma sätt som förut, men fortfarande hemma.

För övrigt
så har jag börjat flagna på ryggen. 

Kommentarer
Postat av: toamas

nu chockade du mig med att skriva kompis skulle vara kul och ses kram tomas

2009-07-17 @ 16:04:01
Postat av: Misswar

Tomas:



Ja, ibland kan även jag överraska!

Och visst blev det ett ovanligt långt inlägg? Inte för att det är långt. Bara lite längre än vanligt.



Jag dyker som vanligt upp när man minst anar det!



Vem vet, det kanske kommer ett inlägg till snart?!

2009-07-18 @ 12:02:28
URL: http://missar.blogg.se/
Postat av: tomas

man bara väntar inget är som i väntans tider hur går det vara "singel" kram på dig

2009-07-18 @ 15:50:00
Postat av: MJ - fansblogg

Fin blogg!

2009-07-18 @ 16:49:23
URL: http://mjackson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0