Syrlig sommarbakelse

Mitt mål för helgen var klart. Storstädning.

Att städa är för det mesta tråkigt. Men var det ett måste. Ett måste av många olika anledningar. Men mesta dels för att jag skulle må bättre och trivas i min lägenhet för att slippa känna " det där borde jag rensa och det där ska jag ta ner i förrådet".

Nu är det gjort.

Om du skulle komma och hälsa på är jag säker på att du inte skulle se vad jag gjort. Skrivbordet är fortfarande fullt med papper och vid dörren står det både väskor och kartonger som ska bäras iväg. Men jag är nöjd. Jag ser var förändringen har skett. Jag vet. En intern omorganisation har jag genomgått.

Alltihop slutade med att baka mandelformar, fast utan mandel. Sedan fyllde jag dem med lenom curd och grädde och lite citronmeliss.

Förövrigt är skolan prio ett nu, mer än någonsin.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Och goda bakelser var det! måste göra såna i sommar.

2009-01-23 @ 14:50:55
URL: http://ancawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0