Så var det bara 11 fåglar kvar

Minns ni sången Tio små fåglar satt på en gren?

Den brukade vi sjunga när jag var liten. Jag vet inte när, var eller hur, bara att vi brukade sjunga den. Nu har en av årets tolv fåglar flygit sin kos. Vad är det som återstår och vad har varit? Det återstår ett händelserik vår, en sommar och en höst som jag inte vet någonting om.

Vad som varit är lättare att se:

- Firade in det nya året med vänner.
- Avslutade en kurs och påbörjade en annan med en pluggfri helg däremellan.
- Bestämt vad mitt Examensarbete/C-uppsats ska handla om. Nu är det bara uppdragsgivaren kvar...
- Blivit bjuden på bröllop.
- Påbörjat min förhoppningsvis sista termin på Mälardales högskola i Eskilstuna.
- Börjat simma.
- Skaffat mig morgonrutiner
- Införskaffat en badrumsvåg.
- Varit på släktmiddag, utan min egen släkt.

Vad har du gjort under januarimånad?

För övrigt så kan jag rekomendera Stefan Holms bok Höjdhoppare.




Kommentarer
Postat av: Anthony Santinelli

Vad ska du skriva examen om?

2009-02-01 @ 21:47:25
URL: http://tonysantinelli.com
Postat av: Ewa

Ah, nu blir jag avundsjuk! Jag vill också ha morgonrutiner. Som helst ska börja med att jag stiger upp när klockan ringer, istället för att snooza fyra fem gånger...!

2009-02-02 @ 22:25:08
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Misswar

Jag kan också det där med snooza. Vanligast var/är att jag snoozade/-ar ca en timme. Men det var inte ovanligt att det blev en och en halv, eller två timmar.



Genom min nya uppstigningsmetod (123) har jag förkortat tiden till ca 20 min. Min förhoppning är att den ska bli 0 min, eller i alla fall bara 5 min.

2009-02-03 @ 11:25:39
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Catharina

Usch badrumsvåg... De skrämmer mig. Använder dem helst bara när jag ska väga väskor inför resor, annars försöker jag undvika dem så gott det går. De är läskiga.

2009-02-03 @ 14:18:44
URL: http://ancawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0