Flygande svampar

Vilken härlig dag, tack gode gud för vädret! (Ytterligare en barnsång, barnsånger skulle kunna vara ett av mina bloggämnen)

Idag sken solen när jag gick till skolan!
Idag var dagen då jag hade tänkt att skriva om ett av gårdagens alla bloggämnen.
Men det går inte.
Vi måste ta dagens ämne.

Första halvan av dagen tillbringades i biblioteket, där jag och Ed skriver på vår Affärsplan. Det här är första arbetet länge som jag verkligen trivs med att arbete i par eller i grupp. Jag och Ed kompleterar varadra SÅ bra! Därefter bar det av till Classe och införskaffade nya hörlurar, det är jättebra bortsett från att de är lite förstora för mitt högra öra. Efter ett kort stopp hos R var det Carlavägen som gällde.

Där var det plugg, mat och flygande svampar som gällde (för er som inte minns Non-stopinlägget så finns det att läsa här). När jag som bäst satt och pluggade med en mycket surrande dator börjar det det helt plötsligt flyga svampar genom rummet. Ni vet godissvampar, fast en storlek större än vanligt. Fd 5:3 hade fått en ask i födelsedagpresent. Nu hade de blivit lite lagom  hårda och fungerade bra när någon ville visa sin aggreation (eller helt enkelt bara ha kul) under en SKIPBO-omgång genom att kasta dem på sina motspelare. Naturligvis tog det inte lång tid förrän vi alla var med. Ja, inte 5:12 då, hon kastade inte, men träffad det blev hon. Vi skrattade så att vi grät!

Tack för en underbar kväll tjejer!

För övrigt så borde vi lägga puzzel oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0