Kardemummakaffe smakar mumma!

Nya trenden i Vakteln är kardemummakaffe. Jag tror det var under min NAMNES (alltså en kompis med samma namn som jag har) möhippa som vi drack  mummakaffe under lunchen. Nu till jul tyckte jag att det var dags att ta upp detta igen. Jag introducerade detta lagom till min födelsedag och är numera ett måste.

Det är enkelt, gör så här:

Använd din vanliga kaffebryggare /kaffepress och ditt vanliga kaffepulver
(har du redan smaksatt kaffe är det nog dumt at blanda i ytterligare en smak)
För att få ett riktigt gott mummakaffe strör du lite mald kardemumma
(finns att köpa på burk eller i påse)
över kaffepulveret innan du sätter igång med bryggningen.

Om man glömmer bort att ha i kardemumma innan bryggningen så går det
även att stör kardemumma rakt i kaffet, ungefär som man gör med socker.

Vågar du prova?

Förövrigt så är jag inte riktigt kry idag. så idag ligger jag i sängen med datorn i knät.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh.. Möhippa?! Då slår du till med bröllop snart?!

2008-11-27 @ 18:57:15
URL: http://mobergo.blogg.se/
Postat av: Misswar

Stopp stopp STOPP!



Nej, jag har inga planer på att gifta mig närmaste tiden! Det var under MIN NAMNES MÖHIPPA, som vi drack kardemumma kaffe, alltså en kompis har gift sig.



Jag har inga bröllopsplaner förtillfället. Har du?

2008-11-27 @ 20:49:22
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Okej, jag är inte så smart jag... hehe

Men trodde det eftersom ni hade förlovat er, 1 år efter vet du! :P



Men mina bröllops planer ligger långt bort dem!

2008-11-29 @ 19:36:26
URL: http://mobergo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0