I skolan en söndag

Klockan är tjugo minuter i tio på första advent och jag sitter i skolan. Jag glömde tända första ljuset när jag åt frukost. Fast jag har ju ingen adventljusstake. Det är lite tråkigt, men snart så kommer jag att ha en!
Än så länge har jag inte mött någon här. Det brukar sällan vara så att man är själv i skolan. Jag har varit här vid midnatt en fredagkväll och inte ens då är man ensam. Inte eller lördagförmiddagar.

I fredags var det julbord. Lördagen bjöd på julklappsshopping och mys med Z i Stockholm. Innan jag satte mig på det mycket försenade tåget hem.

Idag är det första advent

Förövrigt börjar julkalendern imorgon. Alla julkalendrar börjar i morgon. Vilken julkalender tycker/tyckte du bäst om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0