Öckerö

Helgen har jag tillbringat på svenska västkusten. På Öckerö utanför Göteborg. Jag var där på barnvälsignele och
träffade ett antal öbor, ett par rumäner, en inflyttad fd hembyggdbo, och en riktig fisakre vars fisk jag fick äta och rensa, rensa innan den kunde ätas. Vi tog en promenad ner till stranden, ja, vattnet i alla fall, som man ska göra när man är det. Vackert! Kallt var det i vattnet i alla fall. Väl där fick jag chansen att se tussilago för första gången i år. Har hör så många säga att det sett vårblommor men inte jag. Intevid trottoaren i centrala E. Där fanns inte bara tussliago, rabbaterna var fulla med krokus, knoppande påskliljor, scilla och "blomman-som-jag-aldrig-kommer-i-håg-vad-den-heter-men-den-växer-i-slänten-på-T". Så det så. Men gladast blev jag över att få se tussilago!

Någon gång i mitt liv ska jag igen på bo landet. För "You Can't Put The City In A Country Girl" som Barbara Fairchild sjunger.
image147
Tussilago! Släpp fångarne loss det är vår!!!

image148
För ett år sedan tog jag nästa likadana bilder .
I Kungshamn men på Smögen

image146
Kallt och salt. Havet.

Förövrigt går Nanny kl halv åtta på morgonen på trean.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0