Hos M och P

Har varit och tittat på lillasyster när hon spelade teater med skolan idag! Det var premiär och genrepet hade integått jättebra men de körde genom premiärföreställningen bra! Med tanke på att det bara är deras andra produktion tycker jag att det är jättebra jobbat! Det ska bli spännande att se och följa henne och hennes klass!

Syster går ett Konst Musik Teater-program på gymnasiet. Det är inte ett estetiskt program utan ett studieförberedande. De är hur duktiga som helst! (Jag är givetvis partisk, och stolt storasyster) Annars så har helgen bestått av att umgås med vänner och att ta det lugnt.

Jag och Z hade en soft kväll i lördags, var tänkt att vi skulle på Bengt Johansson konsert i Furuhöjden och coachat innebandy (det får han stå för) men det blidde melodifestivalen istället. Var helt slut. Börjar kunna IKEAs tagsjälvlager och varutlämning nu. Det blev alltså ytterligare en sväng till IKEA i helgen men även till Chilli i Uppsala. Kan jag rekomnera varmt! Speciellt deras lampavdelning. Hittade många snygga lampor, tyvärr såg Z många snygga prislappar också. Det blidde ingen lampa men istället en skål i samma serie som de skålar jag fick av J och T när jag fyllde år en gång.

Just nu sitter jag hemma hos M och P. P. har bråkat lite med en kossa med horn. Jag tycker han borde kolla upp det där med en doktor men det tycker natuligtvis inte han. Så vi får tro och be för att det inte är någon fara.

Ang. melodifestivalen. Jag hade egentligen inte tänkt nämna den här. Såg min första omgång igår lördag och tittade på två saker:
1. (Tittade och tittade, lyssnade) På låten och showen i ett. Där vann Linda B. Fast jag egentligen inte är så förtjust i henne. Nordman gillade jag ochså. Fast jag har alltid varit svag för Håkan.
2. Tjejernas klänningar/linnen uringnigar och bröst. Linda Bengtzing hade klart snyggast bröst.

Nu vill M sova så jag måste sluta skriva.

Förövrigt så har jag idag pulsat genom en snödriva och provat slalompjäxor. Fast inte samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Läste just dina senaste inlägg. Liksom Maria undrar jag: Stämde det där med pyamasen? Var det några som kom i denna dress? Undrar Nyfiken Mamma. Puss o kram.

PS. Angående Melodifestivalen gillade jag Sibel bäst. Tyckte hon sjöng en fin låt.

2008-03-05 @ 21:50:32
Postat av: misswar

Japp! Vi kom i pjyamas och det gjorde kanske två eller tre personer till. Det gjorde att vi fick 20% på reapriset. Jag tror att det var speciellt för Eskilstuna att det var pyjamasparty på bokreanatten.

Jag gillade inte Sibel. Vet inte varför.

2008-03-05 @ 22:16:25
URL: http://misswar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0