Från U till E

Idag var första gången på länge jag åkte från U till E en söndag. Det har blivit många tidiga måndagmorna annars... Idag blev det en tidig söndagmorgon. Att åka buss och tåg en söndagmorgon är en helt annan upplevelse än att åka en fredageftermiddag.


En fredageftermiddag är tåget knöckfull, många kostymer kavjaer åker till och från jobbet. Alla ska hem över helgen och det är stora resväskor överallt. Alla har bråttom av och på. Mobiltelefoner ringer och piper. Ingen panik, alla på en gång är det som gäller.
En söndagförmiddagar är annorlunda. Det är inte så mycket folk. Alla tar det lungt och är troligtvis inte tågpendlare. Någon har fortfarande inte sovit ruset av sig en lördagnattens fest. Men annars är det som mest bara härligt.


Idag är sommarkullappen klar! Jag hoppas att det är många som vill ställa upp som ledare! Det kommer att bli en fantastisk OS vecka! En vecka fyllt med Ovanliga Specialgrenar!


På eftermiddagen blev det take away mat från nya favoriten Spicy Hot, sedan hamnade jag i ett avskilt hörn i Fors kyrkopark. Helt ensam i en park mitt i stan. Med undantag av någon förbipasserande då och då. Kan det bli bättre?

image174
En sida av Fors kyrkopark


image175
Temperaturen utanför och inne i min lägenhet. Ändå har den gått ner ett par grader när bilden tas.
Förnuvarande är innetemperaturen på ca 27 grader. Jag förstår killen som sover ute.


Förövrigt: I skolan är man aldrig ensam. Varken kl 21 en fredagkväll eller kl 13.30 en söndag.

Kommentarer
Postat av: © Katta

Hejsan!
Allt bra med dig? Haft en bra helg?

© Katta - http://fakkors.blogg.se

2008-06-01 @ 23:32:50
URL: http://FAKKORS.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0