Namn och frukt - Mitt stora feta grekiska bröllop

Läste i min grannes blogg, att han blir kallad olika saker i olika städer. Att det är skillnad på vad han heter i Västerås och Eskilstuna och att han dessutom gjort iaktaglsen att han kallar sig själv olika i de två städerna.  Det är intressant. För i E. är jag alltid mitt förnamn, medan jag i hembygden ofta är mitt efternamn. bland mina vänner. I E har de ju bara känt mig för mitt förnamn medan de hemma har, för att skilja mig och en av mina vänner och namne åt, kallat mig vid efternamn. Även mina bästa och närmaste vänner. För att de övriga ska veta vem av oss de pratar om. Dessutom tror jag att de använder mitt efternamn mer när de pratar OM mig än vad det gör när de pratar med mig. Men det beror troligtvis på att mitt efternamn är så himla cool! Det kommer bli tufft om jag någon gång gifter mig och byter namn och denne också ha ett coolt namn. Fast det är svårt att vinna ett krig.


Förövrigt så är fruktsallad så otroligt gott.

Kommentarer
Postat av: Veronica

För mig är du en Krig, hihi :)

2008-01-04 @ 18:33:09
URL: http://vervenhag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0