Julen kom och kaffet är varmt

Juldagarna är över för i år. Året då jag sagt till mig själv att inte köpa så många julklappar. Ändå tror jag att jag köpte fler än vad jag någonsin gjort. Jag fick många trevliga och mycket användbara julklappar. Den roligaste stod min mamma för.

Vi två satt och fikade, mamma passade på att bläddra lite i Teknikmagasinets prylbibel. Hon bläddrade fram en USB-koppvärmare. Hon förstod inte vad det var, så jag förklarade. " Vad mycket konstigt och onödigt de hittar på" sa hon, ja, eller nåt i den stilen i alla fall. Men jag har ju velat ha en sån, för mitt kaffe blir alltid kallt när jag sitter vid datorn. Så det var jag ju tvungen att säga. Då tyckte mamma att jag var ännu konstigare.

Bara för att, så var hon tvungen att köpa en sån till mig i julklapp. "Ja, jag tyckte det var lite roligt"

Jag tycker det var väldigt roligt!

Förövrigt har jag nu suttit och tittat på när solen gått ner. Vad gillar du bäst, soluppgång eller solnedgång?

Kommentarer
Postat av: Miss S

2008-12-28 @ 12:32:39
Postat av: Miss S

Både och, för vet du vad, det är ngt magiskt över de båda. Soluppgången är mitt hopp, solnedgången är min tro och däremellan finns min kärlek.

2008-12-28 @ 12:34:17
URL: http://sofiarundqvist.bogg.se
Postat av: Karolina

Haha! Vilken grej, en sån har jag aldrig hört talas om! Men nu är du lycklig då? ;)

Einstein sa nog en hel del och jo jag känner igen det du nämner men jag kommer inte heller ihåg ordagrant...

2008-12-28 @ 15:23:57
URL: http://ikon1931.se/blogg/melin
Postat av: bamse

det är frågan!!!

2008-12-31 @ 00:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0