Tidningsbudet

Jag har två dagstidningar som levereras hem till mig. Eskilstunakuriren och Dagen. Det finns bara en nackdel med det. Ingen av dem kommer på söndagar. Söndagar som faktiskt är den dag där det alltid finns tid att läsa en morgontidning.

Jag skulle inte vilja påstå att jag lusläser dem varje dag, snarare att jag bläddrar igenom dem. Läser det som låter intressant (Går helt och håller på rubirker och bilder). Jag missar säkert väldigt mycket intressant men läser också mycket intressant än vad jag annars skulle ha läst. Eftersom jag oerhört sällan läser tidningar på nätet.

Eskilstunakuriren ligger sex dagar i veckan precis utanför min dörr varje morgon. Så har det inte alltid varit.  Det var en period då jag vara fick den tre dagar trots att jag betalade för sex dagar. Gissa om jag var arg. Under hösten har det fungerat mycket bättre!

Igår kväll blev jag så nyfiken och var tvungen och ta reda på när på dygnet tidningsbudet levererar just min tidning. Sist fick jag till svar. Jag ligger sist på utdelningsrundan. Eller, han har lagt mig sist eftersom jag är den enda i denna port, som ligger avsides till, har tidningen. Strax innan fem skrev han att han brukade vara hos mig. Alltid innnan kl 6.00 ska tidningen vara levererad. Men mitt under hösten pålitliga tidningsbud ska nu ha en veckas semester. Jag hoppas att tidningen ska komma ordentlig under nästa vecka. Och gör den inte det så vet jag ju varför.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Hej Frida!
Jag tycker att det är bra med dig - får du frågeställningar i huvudet så tar du reda på svaret. Att tidningsbudet kommer klockan 05:00 på morgonen cirka... helt värdelös men ändå väldigt intressant information :-)

2007-09-25 @ 12:25:42
URL: http://www.engstream.se
Postat av: Frida

Oscar: Ja, och hur jag tog reda på det är en anna story. Använd helt enkelt postit lappar och klistra upp på "tidningshyllan" och lägg ut en penna. På morgonen fannas det mycket intressant att läsa på postit-lapparna!

2007-09-25 @ 16:55:36
URL: http://misswar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0