om att stå för det du sagt

Jag tänker inte alltid på vad jag säger. Jag försöker tänka igenom först och säga sen men det går inte alltid. Inte för någon. Alltid säger man något som inte var så eftertänksamt och ibland tvärtom, något som man har gått och tänkt på länge. Om man säger vad man tycker så visst, man kan ändra sig i efterhand. Hinner då tänka igenom och analysera konsekvenserna av det och inse att det kanske inte var så smart. Med det var vad man tyckte och tänkte just då, och då var det det enda rätta. Så visst kanske man inte är så stolt över allt man säger, men varför ska man ångra allt man säger? Det var så man såg situationen och så man uppfattade det hela. Efterklok kan man vara men med min efarenhet så ger det ofta dåligt samvete och det är inte roligt. Så länge man inte är långsint så brukar det mesta lösa sig. Med ett öppet hjärta. Din inställning är avgörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0