Tidningsbud

En kväll för ett par veckor sedan blev jag väldigt nyfiken. Ganska ofta blir jag nyfiken men denna gång tog jag reda på svaret. Jag undrade helt enkelt vilken tid på dygnet min tidning levererades.

Bakgrund. Förra året hade jag lite (relativt ord, jag borde nog egentligen välja ordet mycket) probelm med min tidningesleverans. Den kom kan man lugnt säga inte som den skulle. (Har jag skrivit om detta tidigare?) Men under hösten har det fungerat alldeles utmärkt!

Så - åter till ämnet- för att stilla min nyfikenhet tog jag helt enkelt en postit lapp, skrev en trevlig hälsning, min fråga och klistrade upp på tidningshyllan, samt en penna. Nästa morgon gick jag med spänd förväntning och öppnade dörren. Där låg min tidning och ... japp. han hade skrivit, för det var en Han. Strax före fem brukar den tydligen komma. Absolut senast kl sex ska jag ha den. Jag ligger tydligen lite avigt till och dessutom är jag den enda i huset att ha tidningen. Sist på rundan ligger jag. Detta är intresant men onyttig kunskap!

image101

Kommentarer
Postat av: Veronica

haha, kul att han hade tid att svara! :)

2007-10-06 @ 11:58:07
URL: http://vervenhag.blogg.se
Postat av: Veronica

svar: Jag kliver på tåget i Örbyhus. Åker upptåget:)

2007-10-07 @ 16:36:56
URL: http://vervenhag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0