Syster på besök!

I helgen har jag syster på besök! Mycket trevligt!

Hon anlände med 17.07 tåger från Uppsala. Kvällen tillbringades mesta dels hemma i korridoren, vi gjorde en fantastiskt god tacopaj á la frida som även granne 5:3 smakade av. En promenad blev det i svinkalla E, förbi godisland och sen hem igen. Kvällen fördrevs sen i soffan.

Lördagen var det en rejäl sovmorgon som gällde först. Sen frukost och sen stan. Där gjorde vi alla kungsgatans skobutiker. Det blev trotjänaren dinsko som blev slutstation i alla fall. Där provade jag ett par stövlar med högt skaft och låg klack medan Syster provade stövlar med hög klack. Inget av dem passade, så då böt vi, och genast blev vi nöjdare. Syster köpte de med högt skaft och jag de med hög klack. Sen gick vi nöjda mot dagens presentaffär där jag inhandlade försenade födelsedagspresenter till mina båda systrar.

Fika på tingsgården fick avsluta vår dag på stan.

Så här sent på kvällen så har vi byggt pussel, mycket vacket 500bitar! Jag byggde kanske 150 och syster resten.... hon var snabbare än jag...

Nu ska jag söka vårterminens kurser. Du glömmer väl inte det?

Kommentarer
Postat av: KimJ

Hörde att det skulle falla snö över sverige idag! Har ni fått någon snö än? Kram KimJ

2007-10-13 @ 23:30:29
URL: http://KimJ.blogg.se
Postat av: Misswar

Nej, än är det ingen snö här. Inte i E. i alla fall.

2007-10-13 @ 23:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0