Först födelsedag, sen jul (delvis rättad, dvs uppdaterad)

Julsakerna har börjat fylla butikerna och be förbereder sig för julens stora shoppingattack. Men först ska några fylla år. Däribland jag. Jag fyller år i november. Till födelsedagar hör fyra saker.

Att gå på kalas.
Att få paket.

Att bjuda på kalas.
Att ge paket.


Jag göra allt. Så ofta jag bara kan. Jag gillar kalas. Både att gå på och att bjuda på. Jag brukar skriva önskelista. Så även i år.

Jag önskar mig:
  • Servisen LOFT, vit, finns på Cervera Assietter, skålar, tallrikar och djupa tallrikar
  • Bestikserien Jenny från Åhlens. Tolv delar, fast kanske inte tolv tårtspadar.
  • Röda handdukar, både badlakan och handdukar Från Hemtex eller Åhlens. Till badrummet.
  • Gröna handukar, för händerna, till köket. Gärna mörkgröna och även de från Hemtex eller Åhlens.
  • Potatisskalare från Tupperwere.
  • Äggdelare, en sådan som både kan skiva och klyfta.
  • Presentkort på Wear it (finns bl.a. i Örebro, Falun, Umeå och Eskilstuna dvs inte i Uppsala), eller The Body Shop, eller Åhlens.
  • Dukar i bruna, beige, vita färger.

Kalas kommer att hållas både i Eskilstuna och i Alunda. Jag återkommer om det.

Uppdaterad: Nu har jag rättat några av de klassiska stavfelen som alltid finns i min blogg. Jag lever nämligen inte som jag lär, mig. Jag är extremt bra på att stava fel och dålig på att korrekturläsa. Och jag går textdesign. Bra va? (Obs, ironi)

Kommentarer
Postat av: T

Badlakan och Handduk har jag fått lära mig...
vet inte om det är rätt dock för man är ju finne.

Tuperwere? är det nån plagiat märke på Tupperware?

Men men ja ha det bäst o hoppas kameran funkar som den ska.
/T

2007-10-29 @ 17:06:57
URL: http://no.url.com
Postat av: Annika W

Hej vännen!
Det var en praktisk o bra önskelista! Inga Polly Pockets jumbojet och docksängar som på de önskelistor jag oftast tvingas läsa. Kalas är kul! Zigpennor finns i flera varianter, jag gillar den bäst som har en tjock rund spets i ena änden och en smal rund i andra. Sen är de ljusäkta, arkivbeständiga, syrafria o allt annat... Bra helt enkelt! När blir kalaset sa du...? ;-)

2007-10-29 @ 23:34:32
URL: http://annikaskreativasida.blogspot.com
Postat av: Veronica

svar: Jaa, det brukar jag med köra med. Men kläder blir det svårare med, då köper jag dem själv och får pengarna sen istället:P Min önskelista är rätt lik din.. massa saker till hemmet. "vilken tråkig" fick jag höra av lillasyster min, haha! :P

2007-10-29 @ 23:36:53
URL: http://vervenhag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0