Jag vaknade

Jag vaknade. Sen var den här dagen förstörd. Vilken klyscha. Men ibland stämmer den. Precis.

Vid åtta tiden en morgon vaknade jag Jag var inte mig själv. Vände mig om och somande. När sista alarmet drog igång förmådde jag mig själv att skriva ett SMS. Jag mår inte riktigt bra. Jag kommer om ett tag.. Om jag orkar. Under tiden jag lyckades knappa in de få bokstäverna hann jag somna. Min kropp sa åt mig att vila en dag. Att inte anstränga sig mer än nödvändigt. Jag var tvungen att acceptera detta faktum. Jag vände mig om och sov vidare. Halva dagen sov jag. Andra halvan satt jag i sängen och läste tidningen. Sen förflyttade jag mig till en stol och skrev lite. Fick till slut i mig lite mat och lite enegi. Blodsockret och humöret vände.

Ibland säger kroppen ifrån. Det viktiga är att man lyssnar på den. I tid. Man får inte ignorera den för länge. Då går det inte så bra. Efter en dag med ordentligt med vila är man på G. igen!

Förövrigt anser jag att Bibeln är en nyttig bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0