13 20 11

För exakt 20 år sedan fyllde min pappa år på denna dag. Och hans första dotter föddes. Han har numera tre döttrar, en hund, ett stort antal kossor och en bil som alltid rullar. Eller nästan alltid i alla fall.

I morse väcktes jag av min SMS-signal. En minut innan väckarklockan ringde. SMS från Kenya. Mycket välkommet. Mycket mer än väckarklockans hemska morgontjut. Jag är morgontrött.

En dag i skolan. Grupparbete och KAM-genrep. Båda tycker jag gick bra. Fast jag skäms lite inför mina grupparbetes vänner att jag inte hunnit läsa så mycket i kapitlet som jag borde ha gjort. Får läsa desto bättre imogon istället. Pluggonsdag. Det är ju faktiskt intressant. Så skärp dig.

Kaka. Chokladkaka. Ska vara precis lagom kladdig. Inte för mycket och inte för lite. Idag blev de lite för kladdiga om du frågar mig. Med med grädde och hallon är det gott än då. Sen hade vi chipsvullarstund allrummet. Sen mer kladdkaka.

Kvällen avslutades med prat om kärlek. M och G B kom på besök. Väldigt trevligt! Vi pratade om kärlek. Guds kärlek och kärlek mellan människor. Mycket intressant och givande. Dessutom har vi gemensamma bekanta.

Nu ska jag. Nu ska jag bara. Sen ska jag sova. Men jag ska bara sa Alfons Åberg. Förövrig anser jag att Gösta Knutssons böcker om Pelle Svanslös är väldigt bra.




13 / 11 = 20 år. Nu är jag stor. Eller så stor som jag någonsin kommer bli.

Kommentarer
Postat av: Anthony

I blogg.se får du nog välja att infoga en html-kod när du står på rätt ställe i texten med markören. Infoga html-kod finns snett under understrykningen i menyn ovan textrutan där du skriver inlägget. Hm, hur invecklat lär det där men du förstår nog. :)

Den kod du ska klistra in är koden som finns på Youtube-sidan i rutan för Embed, i fallet med den sidan du hänvisar till finns rutan till öger om filmen och börjar med

2007-11-14 @ 10:27:49
Postat av: Anthony

Förklaringen dog visst...

och börjar med object, men hela den raden ska vara med, även tecknet innan object.

När du väljer att html-koden är klar yns filmen som en ruta i redigeringsläget men blir en film om du förhandsgranskar.

Jag kan visa dig när jag kommer hem i helgen om du inte löst det. Kram!

2007-11-14 @ 10:30:42
Postat av: Frida

Grym förklaring!

2007-11-14 @ 12:05:40
URL: http://misswar.blogg.se
Postat av: Veronica

Graaattis i efterskott! :)

2007-11-15 @ 19:34:36
URL: http://vervenhag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0