Att vara arg på någon

Att vara arg på någon för att någon är arg på mig för att den tror att jag är arg på denna är inte roligt. Fast jag var inte arg. Jo, i två sekunder. Under den tiden hann jag säga många dumma ord. Oj vad jag ångrade det genast, men du hade personen i fråga redan lagt på telefon luren.

(....)

Först idag fick vi en chans att reda ut det hela. För min del är denna historia nu över och lagd till handligarna, jag hoppas att det är så även för min vän.

Av detta har jag lärt mig:

Att jag måste bli bättre på att avläsa människor.
Bli bättre på att lyssna när de säger ifrån.
Att jag måste vakta min tunga (ordentligt!) mer än vad jag gör.


Förlåt, är ett bra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0