ett alldelse för långt inlägg

Nu sitter jag och skriver blogg inlägg i efterhand, men även denna dag är en dag som kräver sin egen berättelse. Håll i hatten och häng med på en resumé av fredagen.

Försov mig, tokstädade lägenheten och packade inför helgen. Sprang ner på stan och in på Guldfynd., där köpte jag armbandet jag tittat ut åt M. och sen vidare in på Village för att köpa vasen till J. Springa ( Jag springer endast till tåg/buss, ska du veta) till stationen in på pressbyrån och köpa kaffe och frukt och sen under tillgången till tåget. Puh. Äntligen på tåget, fint tåg den dagen, dubbeldäckare, lyxigt värre. På täget upptäckerj ag att armbandet ( som jag tack och lov inte slog in i butiken) är förlitet! Butiksbiträdet frågad mig inte om längden på armbandet och jag hade naturligtvis inte en tanke på det. Förrän nu. Uppsala. I uppsala finns två guldfynd jag jag kommer att vara på båda ställena. Gränby och stan. Puh, vilken tur.

Framme i Västerås. Packningen och jag tar oss ner till pressbyrån och köper glass, går (jag har kunde jag faktiskt gå) till bussen samtidigt som jag vinkar till glada killa och tjejer som nyss tagit studenten. På bussen, som tar alldelse för lång tid när man inget har att läsa eller för pigg för att sova, börjar jag bli kissnödig. Har ju drukit både kaffe och mängder med vatten (det var varmt denna fredag!). I uppsala uppsökte jag närmaste toalett. Puh.

Då var det dags att ta tag i nästa problem. Armbandet och att ta sig till Gränby där mamsen var. Effektiva frida gör naturligtvis båda dessa på en och samma gång. På väg till Guldfynd kolla hon hur ofta bussen går. Träffa kompisen B, som var på jobbet. Fastän han var helt vanligt klädd och såg ut som vem som helst. På guldfynd var det alldeles för lång kö. Borde jag förstått. Där är det alltid kö.

Tillbaka til bussen, Pengar. Man måste ha pengar att betala bussen med. Till första bankautomaten, Kortet felaktigt. Tar kortet, drar det mot byxorna och försöker igen. Negativt. Till nästa bankomat, Nordea, var automathall var stängd för ombyggnad och solen lyste rakt på skärmen. Endast femhunrasedlar, ingen täckning. Till nästa. Kö. Trampa otåligt. Träffar på en lägerkompis sen förra sommaren. In med kortet i maskinen, ut kommer det lika fort igen. Kortet felaktigt. Ha! Dra med mig lägerkompisen in på pressbyrån, köper en glass åt henne. Ett snabbt hejdå och tillbaka till bussen. Där träffar jag en kompis som kör buss.

Var är bussen, frågar jag med andan i halsen. Han åker om en kvart svarade min kompis och pekade på sin kompis, annars så står den vid rödljusen, du kanske hinner springa till hållplatsen under viadukten. Jag tittar på de två busschafförerna sen på bussen och sist på busshållplatsen. Jag springer, säger jag som jag springer iväg. Jag hör dem skratta åt eller med mig bakom mig. Zickzackar över ett överfullt övergångställe och bussen plockar snällt upp mig. Puh.

25 min senare befinner jag mig på gränby efter en resa som normalt skulle ta max tio min. Men idag tar man studenten i Uppsala. Ialla fall går jag in på Guldfynd för att byta mitt armband. Tittar på hyllan där silversmyckan brukar hänga. Tomt. Eller nästan iaf. Inga roliga presenter fanns det kvar i alla fall. Hittade två superfina kristallljustakar som blev en perfekt ersättning. Nästan bättre om du frågar mig.

Nu var det bara hemresan kvar. Eller sista delen på resan. Först skulle vi hitta en fin tröja till min syster att ha på avslutningen. Efter många om men rynkpånäsan och nej så hittade vi i alla fall en fin tröja. Hem, styrde bilen hemmåt. Skulle bara stanna i alunda och köpa blommor. Så till bankautomaten, ta ut pengar, det fungerade! till blommaffären och så hem igen. Byta klänning och så iväg. Till M. Puh.

Efter gott sällskap och uppvaktande åkte jag vidare till J. och avslutade kvällen där. Den kvällen sov jag väldigt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0