S. blir ett år äldre! och F. några kronor fattigare.

Idag fyller min kära granne S. år! Med frukostbricka, paket och J´s gröna ljus tänt uppvaktade vi henne. Tillsammans åt Vi fem frukost inne hos S.

Så började min lediga dag. Tur att jag inte hade planerat att ta sovmorgon. Under förmiddagen var effektiva Frida igång. Började med att springa ner i källaren och lägga i en tvätt, upp och duscha, sätta deg till brödet, ner för att byta i tvättmaskinen osv. Innan klockan slagit tolv var tvätten tvättat och hängde; degen jäst och brödet klart; lunchen lagat och disken diskad. Nu fanns hela eftermiddagen till att plugga. Trodde jag ja.

För nu var jag inte alls lika effektiv. Vill pyssla lite där, plocka lite där, skriva lite mail och prata lite med Mamma. Oj är klockan redan tre?!?! Då lade jag ner pluggandet och begav mig ut på en SHOPPINGRUNDA, som blev lite dyrare än vad jag räknat med..... Naturligtvis köpte jag inga tops, trots att de varit slut sen förra veckan. Jag kom i alla fall hem med en ny väska, en ny klännig och lite smycken. Vilket i sig är ett bevis på hur min shoppingmentalitet är. Handlar väldigt sällan men när jag gör det blir det mycket på en gång.

Lite te och nybakat bröd när jag kom hem gjorde susen för studierna. Blev nämligen klar med ett första utkast till stiltransponeringen vi ska göra till på torsdag kväll.

Tänkte läsa klart H. Söderberg ikväll. Får se om det blir som jag har tänkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0