Att stava och läsa.

Att stava rätt, formulera sig rätt och att använda sig av rätt skiljetecken vid rätt tillfälle är inte alltid lätt. Medveten om att jag glider, eller slinter, lite för mycket över tangetbordet gör att jag rätt ofta har stavfel i mina texter. När jag skriver bryr jag mig inte så mycket om dem, då tycker jag mest att de slösar tid, men när jag läser texterna efteråt stör jag mig på dem ordentligt. De ger inget proffsigt intryck. Detta har lett till att projekt NY FRIDA har fått ytterligare en punkt att genomföra. Stavfelen ska utplånas!

Jag kommer ihåg de sommrar då Mammas vännina M. bodde granne med oss. Hon hade en stor bokhylla md massor av böcker! I bokhyllan fanns en gedigen samling av Kitty-böcker, oj vad jag gillade den. På förmiddagarna smet jag in till M. och lånade ett par Kitty-böcker. På en madrass på gräsmattan tillbringade jag sedan hela dagen och plöjde böckerna i kronologisk ordning.  Efter den sommaren kom en svacka, läsa gjorde jag enbart i skolan, ingenting utöver det. Bredvid min säng ligger nu två böcker, Bröderna Karamasov och Den allvarsamma leken, dessutom ligger där en lista. En ganska lång lista som för varje föreläsning blir längre. Det är en lista över böcker jag ska läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0