Varning: LÅÅÅÅNGT inlägg

Nu var det ett tag sen jag skrev något roligt. Det finns så mycket jag vill blogga om... men tiden att prioritera bloggen har inte riktigt funnits. Eftersom jag har köpt en ny mobiltelefon har jag börjat ta fotografier på sådant som jag vill blogga om. Det gör det enklare att komma ihåg. Det är inte en superbra jätteskarpkamera, men det fungerar ypperligt som minne. Innan jag började kom-ihåg-fotografera med mobilkameran så gjorde jag det med den kamera som jag fått.

Klicka på bilderna och läs det du tycker är intressant. Kommentarer i komentatorsbåset är alltid roligt.




Korridorsmyset var det väldigt tunnt med i början av terminen. Men ju längre in på terminen, destor mer mysfaktor har det blivt. En fredakväll (eller var det lördag) gjorde jag och 5:1 pizza och myste med tv och film. Nu när vi är inne i julmys så har vi (Jag 5:1 och 5:3 gjort stora julbyket. 5:1 hade tvätttid och vi andra två passade på att stryka och mangla. Många vuxenpoäng tog vi där! Glögg pepparkakor och kortspel är senaste trenden. Jag vann idag på 500, ville bara säga det.




En dag. När jag för ovanlighetens skulle hade gjort upp en mycket bra plan på hur jag skulle tillbringa kvällen. Det var samma vecka som jag fyllde år. Så ringde det på dörren. Vad vill de nu tänkte jag. Men när jag öppnade så blev jag så förvånad och glad att jag skerk högt. (Så högt att NJ öppnde och undrade vad vi höll på med) Utanför dörren stod X-grannen Jo och log. Han skulle greja lite på Mdh och var därför på besök i vackra E. Detta firades givetvis tillsammas med Je, He (He flyttade in hos Je när Jo flyttade. Inte för att Je och Jo både tillsammas, men det var ändå roligt att det blidde så) 5:1 och jag. 5:3 var tyvärr inte i stan så henne hade vi med oss via telefon. Kladdkaka a la Frida var självskrivet och med te myste vi halva kvällen. Det var bara en av de fem kladdkakor jag bakade den veckan.




Jag har länge letat efter mitt matskedsmått. Jag har inte kunnat förstå vad det har tagit vägen. Jag har ju letat i alla skåp och den enda kökslådan jag har. Men icke. Inget matskedsmått. Tills. Tills jag här i november, mitt i pluggandet blev sugen på nyponsoppa. Jag tog fram paketet, ja jag har pulver, då blir det inte dåligt så fort. Läste hur man skulle göra. Hmm. Matskedar. Ja, jag får väl ta en sked då... Tills jag öppnar förpackningen och där i ligger... ja, det ser ni ju. Gissa om jag blev glad!  Frågan är bara var la jag det sen?




28 november. Två dagar före tentan. Jag hade på förmiddagen suttit och pluggat vid ett fönsterbord och det gick bra. På lunchen sprang jag på korridorsvännerna och deras kompis La. Det hela slutade med att jag hamnade i samma grupprum som de. Därmed slutade jag också plugga. Eller jag kunne inte plugga längre. Det blev alldeles för mycket fniss. Jag klarade ju tentan sen, kanske inte med så stor marginal men jag klarade mig,


Dessutom har jag bott på hotell under måadsskiftet. Det var mycket längesedan jag bodde på hotell. Och aldrig har jag bott på ett så "fint" hotell. Eller så centralt. Fast en sak förstod jag inte. Varför sätter man kapsylöppnare i badrummet? Är det för om man spiller så ska man inte göra det på det fina golvet? Det är enda anledningen jag kan komma på. Men jag tycker det känns fånigt att gå in i badrummet för att öppna en dricka.



Japp ni ser rätt. Jag har  varit på innebandy. Jag försöker lära mig lite (mer) om denna sport. Det går långsamt. Men jag förstår lite grann. Endast lite. Hade de inte sprunigt så fort och om de låtit bollen rulla lite långsammare så skulle jag nog hinna med att förstå vad det är som händer. Men mina hjärnceller hänger inte med denna snabba sport. Men det var roligt att åter gå och titta. Jag tycker ju sport är kul. Speciellt sån som jag förstår.


I veckan är det julbak och julpynt som gäller. Det började med att vi på tonårshemgruppen med Fristadskyrkan bakade. Eller, jag bakade inte. Tjejerna och killarna bakade. Jag bara hjälpte till lite. Ibland var jag mest ivägen. Men mycket och gott blev det!


Detta tror jag är det längsta blogginlägg som jag någonsin skrivit.

Julkalender, december betyder julkalender. Jag är än så länge inte så stor att jag inte titta lyssnar eller följer julkalendern. Jag följer närmare bestämt fyra stycken. Så det så. Intresserad av vilka? Jag misstänkte det.
Först är SVTs En riktig jul.
Sen Crossnet FLOWs följetång om Munken och Kulan och Änglabyrån.
Den tredje och svåraste är Lottens hemlisbloggarkalender
Den fjärde och bästa är SRs Teskedsgumman. Hon är så söt.

Förövrigt så ska jag få nästan oväntat besök imorgon. Det ska bli roligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0