Dan före dopparedan

En sådan rubrik bara måste man ha en dag som denna.

Idag är det söndag och jag är i tillbaka i hembygden för att fira jul och nyår och en väns 20års-dag, som kommer fira med tema rött. Det ska vi ta fasta på. De senaste dagarna har bestått av att förberda julen. Jag och syster hade en mycket effektiv fredag och första dag på julovet. Jag väckte henne tidigt på morgon när jag kom hem till mamma och pappa. Mamma mötte mig vid bussen. Se åkte jag och lilla lillsyster till skogen och hämtade snyggaste granen på länge. Väl hemma igen började vi julbaket och bakade både pepparkakor och lussbullar. På eftermiddagen hann vi även koka lite, eller dubbelsats, chokladkola. 

Igår satt jag två timmar och slog in alla julklappar. Och blev ändå inte klar. Har några kvar men de är fyrkantikga så det ska nog gå fort och slå in.  Imorgon är det stora julafton, då blir det mys hemma och hos moster och kusiner.

Förövrigt så har jag lovat BA att få spela dataspel nu när jag har skvrit klart eftersom jag skriver på hennes pappas dator. Så då för jag nog hålla det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0