Oj oj. Nu är vardagen tillbaka!

Hemma igen!
Hemma i Eskilstuna vill säga.
Hemma efter en fantastisk påskvecka och lägervecka!

På lördagen satte jag mig som bestämt på bussen. FHbussen, den gula. Vi åkte 27 timmar söderut och landade i Stumm. På Johannas fantastiska vandrarhem bodde vi som vi gjort tre gånger förr. Fast en sak var ny. Nyrenoverat var det. SÅ fräscht! Fantastiskt hus i fantastiskt läge, undrar hur mycket det kostar.....
image48

Jag delade rum med Sara, Sara, Sara och Elin. Ja, tre Sara, den fjärde bordde vägg-i-vägg med oss, eller nästa balkongdörr om man tog den vägen. (Huset är lätt att måla om, man kan stå på balkongerna, de är 4 st som löer runt huset.)
image41


Vi åkte på vinterläger men det kändes som sommar. Över 20grader varmt, träden och blommorna blommade och solen brände. Vi åkte till Kaltenbach, Gerlos och Galciären i Hintertux Snömängden varierade kraftigt, så även kvalitén på den, men glada i hågen åkte vi så gott vi kunde. Det var ju sista veckan de hade öppet, så vad förväntade vi oss?
image43image40

Morgonen bestod av väckning och fukost och morgonandakt. Samt att några skulle få bre alla lunchmackor. Väckningen gick till på lite olika sätt. Första morgonen väcktes vi med kramar av E. En annan morgon väcktes vi av skönsång...du ska inte tro du får sova... Och en morgon kom barnaskaran Träd in och väckte oss, så då var det bara att kliva upp.

Frukosten bestod traditonsenligt av gröt, fil och äggmackor. Hade det varit apelsinjos på det så hade frukosten varit en fullbordad hotellfrukost, nu var det en fullbordad lägerfrukost! . Morgonandakterna handlade om relationen med Gud, vilken vän han är, vad vi sätter vår tro på (ingen hade frågat om K eller K verkligen hade busskort...) och vad som verkligen är viktigt.

I backen upptäckte jag som vanligt att mina lårmuskler inte är tränade för att åka skidor, men så gott jag kunde tog jag mig upp och ner i backarna tillsammans med glada vänner. Mot slutet av veckan åkte jag allt mindre i backen och började i stället njuta av vädret och solen.
image42image44
image46


På kvällarna var det middag, dusch, undervisning (jag vill inte kalla det Bibelstudium eftersom vi får upptäcka för lite själva) samtal, kvällsfika, andakt och lovsångstund. Ja, jag förstår inte riktigt hur vi hinner med. Sov gott gjorde vi i alla fall, speciellt i de nya sängarna.

Fredagen följde jag inte med till backen och inte heller till badet. Istället tog jag det lugnt, packade gick till byn och köpte matsäck och årets första glass! Sen var det bara att förbereda sig för hemresan. Den blev mycket speciell. Den får ett eget blogginlägg.
image50
image49
image47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0